Vratné vyplachování – odezva

Protože na stránkách nejde jmenovitě “lajkovat” , tak mi přijde nevděčné na užitečný příspěvek nijak nezareagovat.  

Rozhodně já si z něj znalosti doplnil, takže bezva, za mě díky

 Fakt je, že jsme nikdy ty podmínky a zmínky ( Schnuerle, vratný výplach, PDP, ABC … ) v pravidlech neřešili – prostě proto, že podmínka “rok. výroby max 1956 (resp 1960)” je natolik silná, že všechny tyto typy vylepšení stejně vylučuje. Nebo někdo zná takové sériové motory před těmito daty ?

Ještě mi z toho zůstal v hlavě takový podnět, otázka … Když to Schnuerle nakreslil v roce 1925, proč se to dostalo do použití až po roce 1960 ? Američani přitom ve čtyřicátých a padesátých létech dělali, v rámci autíčkových soutěží, experimenty umístění, tvaru a velikosti výplachových kanálů v motorech přímo “psí kusy” !

Současně jde vratný výplach “proti přirozené intuici” , kdy víme, že jakýkoliv “odraz, vracení, vír” ve strojích účinnosti normálně spíše ubírá ….

Mě přijde, že ke slovu to mohlo přijít až se znalostmi vlastností proudících kapalin ve vztahu k nějakým rezonancím, kdy se přesně spočítalo a pak doladily ty správné velikostní poměry délek a průměrů kanálů, aby se to tam odráželo a vířilo tak přesně akorát …

Jestli o tom někdo něco ví,  tak sem s tím …

Letu zdar, Mirek Vaněk